Починаючи з версії 0.24.3 Соната підтримує звітування до Фонду соціального страхування України (ФСС). На момент написання цієї теми доступними для подання є два звіти: Заява-розрахунок (C1100101) та Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (C1100201). Також у програмі є Примірний договір про подання електронних документів до ФССУ (C1200101), але він не подається до установи в електронному вигляді - його можна тільки заповнити та роздрукувати.
Перш за все для звітування до ФСС необхідно налаштувати профіль підприємства. Перейдіть до налаштувань поточного профілю (кнопка Поточний профіль на Домашній сторінці) та оберіть сторінку ФСС. Потрібно встановити галочку Звітую до ФСС та обрати зі списку своє відділення Фонду, в якому зареєстроване ваше підприємство. Також, обов'язково треба вказати код страхувальника, який вам призначили у ФСС:
Збережіть зміни у профілі, натиснувши кнопку ОК. Тепер у списку бланків ви можете обрати та створити нові звіти до ФСС: Для звітування до Фонду в електронному вигляді спочатку треба укласти для цього Договір із ними. На жаль, поки що ця процедура в електронному вигляді не передбачена Фондом, тому Договір та сертифікати ЕЦП доведеться подати на папері власноруч. Отже:
- Відкрийте у Сонаті бланк Договору (C1200101); деякі поля вже будуть заповнені даними вашого підприємства, інші треба заповнити самостійно (місто, ПІБ начальника та адреса відділення ФСС тощо). Зверніть увагу, що деякі дані потрібно внести у розділ реквізитів у самому кінці Договору.
- Перевірте Договір та збережіть його після виправлення помилок (якщо вони будуть знайдені).
- Роздрукуйте документ (або експортуйте його у форматі PDF із подальшим друком).
- Підпишіть паперовий Договір, поставте печатку за наявності.
- Перейдіть у профілі підприємства на вкладку Цифровий підпис та роздрукуйте інформацію про сертифікат за допомогою кнопки:
- Дії, зазначені у попередньому пункті треба повторити для кожного сертифікату ЕЦП, які будуть використовуватися для підписання звітності: директора, бухгалтера (за наявності), печатки (за наявності).
- Паперовий підписаний Договір та роздруковані сертифікати вам треба подати до відділення ФССУ, в якому зареєстроване ваше підприємство. Як вже було зазначено, на жаль, це можна зробити тільки власноруч у відділенні.
- Після того, як у відділенні зареєструють ваш Договір та сертифікати, повинен пройти деякий час (це залежить від розпорядку роботи Фонду). Ми радимо вам почекати принаймні добу.
Після цього ви можете створити необхідний вам документ (Заяву-розрахунок або Повідомлення), заповнити його, підписати та відправити звичайним (електронним) способом із Сонати до ФСС. Через певний час подбайте про прийняття квитанцій, як завжди.