Як завантажити нові сертифікати при автоматичному продовженні ключів

Опубліковано

Відповідно до Постанови КМУ, строк дії усіх цифрових ключів “продовжено на час воєнного стану”. На практиці це означає, що кожен КНЕДП (АЦСК) (центр сертифікації) має автоматично випускати нові сертифікати для ваших ключів, коли строк дії попередніх сертифікатів закінчується. Ви отримали повідомлення, що кваліфікований надавач електронних довірчих послуг (АЦСК) автоматично сформував нові сертифікати відкритих ключів користувачів до закінчення строку чинності старих сертифікатів або продовжили їх самостійно, при цьому особистий ключ користувача не змінився. Тоді Вам потрібно провести оновлення сертифікатів в ПЗ “Соната”. Як це зробити?

1. Спочатку потрібно звантажити з сайту АЦСК нові сертифікати (файли з розширенням .crt) собі на комп’ютер.

Наприклад, для ключів податкової це можна зробити за посиланням https://acskidd.gov.ua/certificates-search.

2. Потім в Сонаті обрати пункт «Меню – Сертифікати»

і натиснути кнопку Імпорт.

Вибрати потрібні сертифікати (файли з розширенням .crt) та натиснути кнопку Відкрити. Тепер в списку таблиці з’являться нові сертифікати, які ви завантажили.

3. Перейдіть до налаштувань поточного профілю, сторінка “Цифровий підпис” та біля кожного активного ключа натисніть кнопку “Оновити“. Якщо все зроблено коректно, то прострочена дата “Дійсний до:” біля ключа зміниться. Вона повинна показувати нову дату закінчення дії ключа.

Потім збережіть профіль кнопкою “ОК“.

4. На закінчення формуємо “Запит про стан розрахунків з бюджетом” F/J 1300204 для ключа директора та печатки

або “Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису” F/J 1391103 для ключа директора, печатки та ключа бухгалтера,

підписуємо та відправляємо. Чекаємо на квитанцію №1. Якщо він прийнятий, тоді можна працювати далі.

PS. Спочатку можна спробувати пропустити пункти 1 та 2. Соната намагатиметься завантажити сертифікати автоматично, але це не завжди працює в умовах воєнного стану. Якщо після оновлення ключа в пункті 3 дата “Дійсний до:” не змінилася або стала порожньою – треба завантажити та імпортувати сертифікати вручну (п.1 та 2).

Іноді потрібно прибрати з програми старі сертифікати. Перейдіть до списку “Меню – Сертифікати” та видаліть усі сертифікати з вашим кодом ЄДРПОУ.
Інший варіант – ви можете видалити звідти взагалі усі сертифікати та перезапустити Сонату.

Хочете спробувати?Почніть з безкоштовної повної ліцензії на місяць