Перейти до змісту

Швидкий старт

Завантаження та встановлення

Завантажити актуальну версію Сонати можна на сторінці: https://sonatazvit.com.ua/uk/download/ (кнопка "Завантажити Сонату"). Подальше оновлення буде відбуватися автоматично за умови підключення вашого комп'ютера до Інтернету та відсутності перешкод антивіруса або фаєрвола.

Після завантаження, якщо ви маєте права адміністратора на ПК, просто запустіть отриманий файл sonata_setup.exe. Якщо ви працюєте, як користувач Windows з обмеженими правами, то запустіть інсталятор від імені адміністратора:

Запуск від імені адміністратора

Якщо ви не маєте прав адміністратора, зверніться за допомогою до вашого системного адміністратора або людини, відповідальної за налаштування вашого комп'ютера. Без прав адміністратора встановлення Сонати неможливе.

Встановлення Сонати

У стартовому вікні натисніть кнопку "Далі", після чого з'явиться вікно ліцензійної угоди.

Соната ліцензійна угода

Для встановлення програми потрібно погодитись з умовами ліцензії, вибравши пункт "Я приймаю умови угоди", і знову натиснути кнопку "Далі". Якщо ви повторно встановлюєте програму, можливо з'явиться вікно з попередженням, про запущений процес модуля автоматичного оновлення.

Куди ви бажаєте встановити Соната

На вкладці "Вибір шляху встановлення" зазначається рекомендоване місце встановлення Сонати. За бажанням ви можете самостійно вибрати папку для встановлення програми.

Після натиснення "Далі" відбувається перехід до вікна додаткових параметрів, яке дозволяє вимкнути функцію автоматичного оновлення.

Встановлення або оновлення Соната

Якщо не використовуються програми, які використовують Агента взаємодії (наприклад BOOKKEEPER) тоді зніміть галочку “Запускати агента взаємодії з іншими програмами автоматично”.

Після натиснення "Далі" відбувається перехід до завершального етапу встановлення програмного забезпечення.

У деяких випадках може з'явитися попередження про службу оновлення Сонати:

Встановлення - Соната

Оберіть "Автоматично закрити програми" та натисніть "Далі". Через декілька секунд встановлення Сонати буде завершено і ви можете почати користуватися програмою.

Звітування до Фіскальної служби

Перед початком роботи з електронною звітністю треба скласти та відправити до контролюючих органів декілька спеціальних документів, які зареєструють вас в системі електронного документообігу. Для кожної установи – свій набір документів. Якщо ви не звітуєте до якоїсь з них, то відповідні документи вам відправляти не треба.

Для Фіскальної служби заповнюється та надсилається Заява про приєднання до договору про визнання електронних документів(J1392001 або F1392001). Якщо у вас коректно заповнений профіль підприємства, Договір заповнюється автоматично.

Соната вибір бланку

Якщо ви використовуєте крім директора та печатки додатково підпис головного бухгалтера або працівника для підписання податкових накладних, тоді заповнюється та надсилається також Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису (J1391103 або F1391103). В її таблиці потрібно вказати дані додаткового співробітника, сертифікат підпису якого потрібно додати до бази Фіскальної служби. При цьому його підпис повинен бути налаштований в профілі підприємства.

Увага

Якщо у вашого підприємства тільки підпис директора та печатка, тоді цей документ надсилати не потрібно.

J1391103 Повідомлення про надання інформації щодо електронного
цифрового підпису

Звітування до Держстату

Заповнюється та надсилається Повідомлення про реєстрацію електронного цифрового підпису (S1391101). В таблиці потрібно вказати дані директора та бухгалтера (якщо є). Документ загалом заповнюється автоматично після створення, треба тільки перевірити правильність даних.

Соната. Заявка на реєстрацію електронних цифрових підписів.
S1391101

Звіти з ЄСВ

На сторінці "Пенсійний фонд (ЄСВ)" розміщується інформація щодо реєстрації підприємства у підрозділі Пенсійного Фонду України.

Потрібно вказати своє відділення ПФУ та номер платника єдиного внеску:

Соната Налаштуйте профіль підприємства

Звітування до ФССУ

Починаючи з версії 0.24.3 Соната підтримує звітування до Фонду соціального страхування України (ФСС). На момент написання цієї теми доступними для подання є два звіти: Заява-розрахунок (C1100101) та Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (C1100201). Також у програмі є Примірний договір про подання електронних документів до ФССУ (C1200101), але він не подається до установи в електронному вигляді - його можна тільки заповнити та роздрукувати.

Перш за все для звітування до ФСС необхідно налаштувати профіль підприємства.

Перейдіть до налаштувань поточного профілю (кнопка "Поточний профіль" на Домашній сторінці) та оберіть сторінку "ФСС". Потрібно встановити галочку "Звітую до ФСС" та обрати зі списку своє відділення Фонду, в якому зареєстроване ваше підприємство. Також, обов'язково треба вказати код страхувальника, який вам призначили у ФСС:

Соната Налаштуйте профіль підприємства

Після цього збережіть зміни у профілі, натиснувши кнопку "ОК".

Тепер у списку бланків ви можете обрати та створити нові звіти до ФСС:

Соната Вибір бланку

Для звітування до Фонду в електронному вигляді спочатку треба укласти Договір з ФСС. На жаль, поки що ця процедура в електронному вигляді не передбачена Фондом, тому Договір та сертифікати ЕЦП доведеться подати на папері власноруч. Отже:

  • Відкрийте у Сонаті бланк Договору (C1200101); деякі поля вже будуть заповнені даними вашого підприємства, інші треба заповнити самостійно (місто, ПІБ начальника та адреса відділення ФСС тощо). Зверніть увагу, що деякі дані потрібно внести у розділ реквізитів у самому кінці Договору.

  • Перевірте Договір та збережіть його після виправлення помилок (якщо вони будуть знайдені).

  • Роздрукуйте документ (або експортуйте його у форматі PDF із подальшим друком).

  • Підпишіть паперовий Договір, поставте печатку за наявності.

  • Перейдіть у профілі підприємства на вкладку Цифровий підпис та роздрукуйте інформацію про сертифікат за допомогую кнопки:

Соната Профіль підприємства

  • Дії, зазначені у попередньому пункті треба повторити для кожного сертифікату ЕЦП, які будуть використовуватися для підписання звітності: директора, бухгалтера (за наявності), печатки (за наявності).

  • Паперовий підписаний Договір та роздруковані сертифікати вам треба подати до відділення ФССУ, в якому зареєстроване ваше підприємство. Як вже було зазначено, на жаль, це можна зробити тільки власноруч у відділенні.

  • Після того, як у відділенні зареєструють ваш Договір та сертифікати, повинен пройти деякий час (це залежить від розпорядку роботи Фонду). Ми радимо вам почекати принаймні добу.

Після цього ви можете створити необхідний вам документ (Заяву-розрахунок або Повідомлення), заповнити його, підписати та відправити звичайним (електронним) способом із Сонати до ФСС. Через певний час подбайте про прийняття квитанцій, як завжди.